Fotografia


Najczęściej sesje fotograficzne realizuję na potrzeby tworzonych stron internetowych.

Gdy pracuję nad stroną internetową, a Tobie jako zamawiającemu zależeć będzie na przygotowaniu dobrej jakościowo galerii Twojej firmy, możesz zamówić dodatkowo sesję fotograficzną. Zyskasz dzięki temu wysoce zindywidualizowany projekt własnej strony internetowej.

Większość stron www bazuje na zdjęciach pozyskanych z agencji fotograficznych. Są one rzecz jasna wysokiej jakości ale nie są niepowtarzalne. Ciekawe zdjęcia na „stockach” cieszą się dużą popularnością, dlatego też o niepowtarzalności nie może być mowy.

Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku wykorzystywania zdjęć darmowych na licencji np. CC0 (darmowe do wykorzystania komercyjnego). Z reguły takie zdjęcia są wielokrotnie powielane w wielu projektach, dlatego strona na nich bazująca na pewno nie jest unikalna (choć oczywiście może być efektowna).

Innym aspektem wykorzystywania prawdziwych zdjęć czyli takich, na których widać właściciela firmy (jeśli mówimy o stronach firmowych), jest potencjał społecznościowy. Zdjęcia z wizerunkiem osoby mają najzwyczajniej w świecie większy wpływ na odwiedzających stronę internetową. Pozwalają poznać przedsiębiorcę, na którego stronie wylądowaliśmy.

Tutaj jednak możemy wpaść w pułapkę. Nie każde zdjęcie buduje taki sam obraz firmy. Obrazy kiepskiej jakości będą raczej zniechęcały do firmy.

Na potrzeby strony internetowej potrzebujemy około 20 – 30 zdjęć (zazwyczaj), żeby przygotować z nich galerię, stronę o firmie czy prezentację usług lub produktów.

Przykładowy efekt sesji dla klienta na potrzeby strony www

 

Poniżej natomiast wybrane obrazy tworzone z „potrzeby serca”, a nie na zlecenie.